Först vill vi tacka teamet på BI Book. Precis som vi såg de ett problem på marknaden och byggde en lösning för konsoliderad ledningsrapportering.
Är du redo att lära dig mer om BrightAnalytics som ett alternativ till BI Book?
Ta reda på det nedan!
BrightAnalytics-plattformen är ett lager ovanpå dina system (redovisningssystem / ERP / CRM / ATS / etc.). Plattformen ansluter direkt till dessa system, så att du kan flytta fokus från att samla in till att analysera data och generera värdefulla insikter.
All logik är redan inbäddad i plattformen så att du kan börja automatisera din rapportering direkt. Du kan även infoga dina egna önskade budgetar för att fatta bästa möjliga beslut.
De tre modulerna i BrightAnalytics samlar all finansiell och operativ data till transparenta och användarvänliga instrumentpaneler, vilket ger dig en 360° överblick över hela organisationen.
Feedbacken vi får från vår breda kundbas är att vårt verktyg är lätt att använda, både för finansiella och icke-finansiella. Med bara en halv dags träning är du igång med plattformen på nolltid.
Du kan enkelt göra ändringar i strukturer, mappningar, instrumentpaneler, användaråtkomster etc. Vi lägger nycklarna i dina händer. Detta står i kontrast till de klassiska BI-verktygen där eventuella ändringar måste göras av en intern eller extern specialist.
Men bli inte vilseledd, en lättanvänd produkt betyder inte enkel. Verktyget BrightAnalytics har utvecklats under åren för att automatisera komplexa ärenden med bara några klick.
Med BrightAnalytics kan du skära och tärna, leka med olika analytiska dimensioner och borra ner till postningsdetaljerna och skannade fakturor. När IC-elimineringar inte balanserar till noll tillhandahåller vi ett intercompany-matchningsverktyg där du kan identifiera eventuella saknade bokningar på några sekunder. Slösa inte längre tid med att försöka hitta fel i dina bokföringspaket.
BrightAnalytics säkerställer att data på plattformen alltid är 100 % kompatibel med källsystemet (bokföring, ERP eller CRM-paket). Den inbyggda hälsokontrollen ser till att det inte finns några avvikelser mellan det som rapporteras och det som är bokat. Om du till exempel skapar ett nytt GL-konto i ditt mjukvarupaket får du ett e-postmeddelande om att mappning behövs till rätt P&L-struktur.
Har vi nämnt att vi ansluter till vilket system som helst (både molnbaserade eller lokala system)? Idag har vi över 150 integrationer tillgängliga. Om ditt mjukvarupaket inte finns på den listan är vi stolta över att vi kan skapa anslutningen på några dagar – det är precis vad vi gör.
BrightAnalytics synkroniserar data varje natt mellan ditt källsystem och plattformen, så att du alltid tittar på den senaste tillgängliga informationen. Under bokslutsperioder kanske du till och med vill göra detta flera gånger om dagen för att kontrollera det slutliga resultatet baserat på de senaste bokföringsposterna. Tryck bara på “uppdatera”.
BrightAnalytics- plattformen är inte begränsad till endast finansiell rapportering. Du kan även följa upp kassarapportering och operativa KPI:er. Detta gör att du kan få en 360° överblick över din organisation.
Vår kontantlösning består å ena sidan av kund- och kundåldringen och å andra sidan en kassaprognos. När det gäller verksamhetsrapportering ansluter vi oss till ERP, CRM, tidregistreringssystem, ATS och TMS-system för att få insikter om marginaler, toppkunder, försäljningstrattar, fakturerbara timmar, projektinformation etc. Om du har data tillgänglig i ett system, datalager eller en Excel – kan vi generera olika vyer och insikter som är värdefulla för din verksamhet.
En molnbaserad lösning erbjuder många fördelar. Den kanske största är engagemanget och ägandet du skapar inom din organisation. Med BrightAnalytics- plattformen kan du ge åtkomst till flera personer och begränsa vad de kan se.
Ge dem tillgång till all data relaterad till deras affärsenhet.
Ge dem endast tillgång till var och en av sina egna kunder så att de kan följa upp baserat på utestående fakturor.
Ge dem tillgång till all data, men låt dem inte zooma in på någon speciell detaljnivå.
Du kan ställa in begränsningar för vilken person/roll du vill.
Det betyder att alla som kommer åt plattformen har en omedelbar 360°-vy av den data de är intresserad av. Det finns inte längre ett behov av att distribuera statiska Excel-rapporter som är föråldrade när du skickar dem.