"På ett mycket lättillgängligt och bekvämt sätt kan vi när som helst se hur det går ekonomiskt och operativt för oss."

-Ruth Bossuyt, Verkställande Direktör
Ruth Bossuyt_SKINN BRANDING AGENCY_testimonial BrightAnalytics
"Jag är inte någon som gillar att spendera åtta timmar varje månad på att göra samma sak, bara för att få en variation av föregående månads resultat."
- Ruth Bossuyt, Verkställande Direktör

Integrationer i bruk

Moduler i bruk

Ambitiös tillväxt med finansiell och operativ insikt i realtid

En gång i tiden hade de fortfarande alla anställda runt bordet för att äta lunch, men idag har SKINN BRANDING AGENCY vuxit till en av Belgiens största oberoende byråer, med ett team på över 60 personer fördelat på tre platser. En ledningsgrupp tar hand om den dagliga verksamheten, men det är självklart att ägarna vill hålla sig uppdaterade om fakta och siffror. Gå in… BrightAnalytics!

”När vi fortfarande åt lunch tillsammans på ett och samma ställe visste alla alltid vad som pågick inom olika delar av vår verksamhet”, säger vd Ruth Bossuyt entusiastiskt. ”Det är annorlunda i dag. På grund av vår starka tillväxt under de senaste åren har uppgifterna nu delats upp. Ledningsrollerna tas nu över av en ledningsgrupp, men ägarna vill naturligtvis hålla fingret på pulsen när det gäller lönsamhet, antalet pågående projekt, leverantörer, försäljning i förhållande till våra mål…”

Snarare en version av sanningen

SKINN BRANDING AGENCY har sina uppgifter tillgängliga i Teamleader Orbit och Exact Online, två paket som ofta används i reklambranschen. ”Dessa paket är dock inte tillräckligt omfattande”, påpekar Ruth. ”Uppgifterna finns i systemet, men du vet inte hur det går på finansiell och operativ nivå. Det är därför som vi fram till nyligen gjorde nedladdningar som vi lade in i Google Sheets. Jag är dock inte någon som gillar att spendera åtta timmar varje månad på att göra samma sak, bara för att få en variation av föregående månads resultat. Och på toppen, Detta skapade ett överflöd av dokument. Jag vill hellre ha en version av sanningen..”

Hon bestämde sig för att söka efter ”dashboarding software” via Google och hittade snart BrightAnalytics. Efter att ha deltagit i ett informationsmöte bestämde sig Ruth för att även kolla in November Five, som SKINN BRANDING AGENCY samarbetar med i samarbetshubben THE MARKET i Antwerpen. ”Utan att vi vet om det har November Five och vi redan gjort många av samma programvaruval, fortsätter hon. ”Det är därför jag vågade förlita mig på deras erfarenheter. Försäljningsmötet med BrightAnalytics var också bra, vi hade en positiv kontakt och prislappen låg inom mina förväntningar. Om vi trots allt lägger ner mycket tid varje månad på att överföra data från en programvara till en annan och göra grafer och tabeller kostar det oss också pengar. Så jag ägnade knappt en timme åt att fundera på om jag skulle välja BrightAnalytics eller inte, det var ja eller ja.” (skrattar)

Finansiell och operativ insikt i realtid, när som helst

I dag har Ruth när som helst och i realtid insyn i de ekonomiska och operativa parametrar som är viktiga för SKINN BRANDING AGENCY. ”Alla data från Teamleader Orbit och Exact Online samlas i BrightAnalytics. På ett mycket lättillgängligt och bekvämt sätt kan både ägarna och ledningsgruppen när som helst se hur vi klarar oss ekonomiskt och operativt. Insikt i utestående leverantörer, kostnader, intäkter, omsättning per månad jämfört med vårt mål och resultatet för samma månad under tidigare år, omsättning per kundansvarig eller anställd profil, lönsamhet per projekt, profil eller kund…: allt är möjligt. Allt presenteras visuellt i skräddarsydda mallar med tabeller och länkade grafer, så att siffrorna snabbt kan tolkas.”

Ruth är också mycket entusiastisk över samarbetet och stödet. ”Våra frågor besvaras snabbt, vi behöver inte vänta på lösningar. Vi har också haft en smidig kontakt med supportavdelningen sedan leveransen. Under tiden – när vi fortsätter att arbeta med programvaran – upptäcker vi nya möjligheter. Jag ska till exempel lägga in förberedelserna inför vårt säljmöte i BrightAnalytics. Detta kan göras enkelt genom att lägga till en extra flik. Ju mer vi arbetar med verktyget, desto större blir dess potential och desto mer ökar vårt sätt att använda programmet. Jag skulle definitivt rekommendera BrightAnalytics till andra och kollegor inom reklambranschen. Gör det bara, för mig är det en självklarhet!”, avslutar hon.

logo flower

Fördelarna med BrightAnalytics enligt SKINN BRANDING AGENCY:

  • Inga oräkneliga blad, men en version av sanningen
  • Insikt i finansiella och operativa parametrar när som helst
  • Rimlig prislapp
  • Tillgänglig, bekväm och visuellt tydlig
  • Snabbt tolkningsbara siffror tack vare anpassade mallar
  • Ett mycket smidigt samarbete

Undrar du vad BrightAnalytics kan betyda för dig?

SKINN Branding agency

Om SKINN BRANDING AGENCY

SKINN BRANDING AGENCY är en av Belgiens största oberoende byråer, och med egna ord ”ganska ambitiös”. Sedan starten 2006 har byrån vuxit till en strategisk designbyrå med ett team på 60 personer (på tre platser i Brygge, Antwerpen och Amsterdam) som hanterar nationella och internationella varumärken inom alla sektorer. Deras siffror – som nu är tillgängliga med ett knapptryck tack vare BrightAnalytics – visar deras ambitioner. Och de använder gärna det senare för att hjälpa sina kunder att växa också.